Ce a pățit un britanic la 14 ore după ce a primit vaccinul anti-Covid de la Oxford

Un voluntar din UK căruia i-a fost administrat vaccinul dezvoltat de compania AstraZeneca în colaborare cu Universitatea

Oxford a dezvăluit că a avut febră, frisoane și dureri de cap la 14 ore după ce a fost vaccinat anti-Covid, potrivit Daily Mail.

„M-am trezit cam la ora 2:00 dimineața și înghețam, dar aveam o temperatură de peste 39 de grade.

M-am simțit incredibil de slăbit și nu am putut să mă ridic și să mă mișc, așa că prietena mea a trebuit să-mi cumpere un paracetamol.

Temperatura a persistat aproximativ o zi și m-am simțit foarte slăbit

și letargic și nu am putut face nimic”, a povestit britanicul care s-a vaccinat în luna mai.

În primele două zile, bărbatul – care a preferat să rămână anonim – a avut și dureri de cap puternice și frisoane.

Britanicul a mai spus că cele mai severe simptome i-au dispărut când s-a trezit în a treia zi după administrarea vaccinului, însă a continuat să resimtă efectele secundare.

Voluntarul a mai spus că trebuia să mai primească o doză a vaccinului luni, însă a primit un email în care i s-a transmis că programarea a fost anulată.

Compania AstraZeneca a anunțat marți că a oprit testele de fază finală pentru vaccinul împotriva Covid-19, din cauza unei “boli apărute în mod inexplicabil” la un participant la studiu din Marea Britanie.

În ciuda efectelor secundare, el spune că fi mers să îi fie administrată o nouă doză de vaccin și să continue testele, însă aceste mesaj l-a îngrijorat.

„Dacă nivelul anticorpilor era în scădere, aș fi vrut să mă asigur că încă sunt protejat. Însă sunt puțin îngrijorat acum dacă există reacții adverse în rândul celor care au primit vaccinul. Speram că este nevoie de o singură injecție”, a spus el.

Vaccinul produs la Oxford introduce în corp o cantitate mică de virus – care nu poate îmbolnăvi pacientul – ce provoacă o reacție imună a organismului, care învață cum să se lupte cu SARS-CoV-2. Vaccinul este administrat în două doze, astfel încât să nu ajungă în organism o cantitate prea mare de virus, căreia sistemul imunitar să nu îi facă față.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata